Familjen Persson

Husbygge 2008 i Alsike, Knivsta. Vi byggde ett norrgården hus från Modulenthus.

Gräs dax!

Nu när jag hörde att vädret skulle bli dåligt ett par dagar så passa jag på att gödsla gräsmatta, då tar regnet med sig gödningen i jorden. Och sen måste vi skicka lite beröm till Alsike Bolaget, då har verkligen lyssnat på mina önskemål. De hjälpte till med dikning bakom vår tomt, så vi slapp få en sjö där, och de kom dit med en del singel som jag fyllde diket med. Sen så pratade jag med dom ang en pulka backe som inte finns någonstans här i alsike, och jag gav förslag på 2 ställen där de kunde "tillverka" en backe av de jordmassor de får över nu när det röjer för nya tomter. Och vips, nu finns en mindre pulka backa bakom sporthallen :)
Ni som håller på och fundrar på grässådd och liknande kan kika in på www.olleberg.nu en riktigt trevlig farbror som ger tips och förslag.

Nu är det slut på vår favorit serie, Prison Break. Efter 2års tittande så tog nu serien slut, sorgligt , men det kan ju inte hålla på i evigheter. Så ny är det "Amazing Race" som gäller, en amerikansk "serie" 12 lag om två ska tävla jorden runt. Riktigt bra faktiskt, de som ligger bakom racet är bla. Jerry Bruckheimer, som även varit med och filmat Pirates of caribbean,Miami Vice, m.m.
Sen såg vi på youtube att de ska göra en nytappning på den gamla kult serien "V", ser riktigt lovande ut! Sök på "ABC V Trailer Promo"

0 kommentarer: