Familjen Persson

Husbygge 2008 i Alsike, Knivsta. Vi byggde ett norrgården hus från Modulenthus.

Juni och sommar

Nu börjar jag närma mig slutet av bygget. Igår isolerade jag klart förrådet, inte så roligt utan munskydd och kortärmad tröja. Märkte det efteråt :)
Idag kapade jag till OSB skivorna till väggarna, och upptäkte till min förvåning att regel avståndet 1.2m bara stämde imitten av väggen, syllen slutar ju tidigare än väggreglarna på hörnorna av förrådet... (för er som fatta :) Så det blir till att kapa på längden också, men satsar på att alla väggar ska vara uppe till 22.00

Detta köpte jag till förrådet/carporten:
17st osb skivor, 5 rullar 120mm isolering, Smal isolering 10cm x10m, isolerkniv, plåttång, bleckspik,4st vindskiveplåtar, 2 stuprör, 6 hängrännor, 2 muffar till avlopp, 2st rens till stuprör, gipsskruv, 45x45 reglar 8st, 8 glesläkt 28x70 detta gick på 7100kr
Det som saknas är 34st Rännkrokar, 2st ändplåtar till rännor, skarvar till rännor 4st, "tratt" från ränna till stuprör 2st. Kostar ca 2000kr till :(

Sen tillkommer målarfärg i förrådet, penslar , inredning... så det kostar säkert 3000kr till , så JA det är inte gratis att bygga carport. Asfalteringen får nu vänta till 2011.






Vårt trädgårdsland har tagit sig ganska bra, potatisen snart klar, morötterna går det segt med samma sakt med salladen och löken. Sockerärten tar sig med stormsteg!





En liten bild på framsidan efter plantering.




Vi var iväg 2v till Alanya i turkiet i början av Juni viket var fantastiskt och stekhett! Ser ut som att vi tog med oss solen hem till Sverige :)

1 kommentarer:

Anonym 6 juli 2010 kl. 08:13  

Hej hej! Tina nere i Skåne igen (som också byggt Norrgården). Tycker carporten blev riktigt fin. Nej ingenting är gratis men ni kom nog ändå undan billigare än om Modulenthus hade byggt det.

Tänkte fråga om en tjänst. Vi har precis monterat 2 av räckena i trappan (de som ska vara på väggen) men förstår inte hur den sista biten ska sitta högst upp i trappan. Finns det någon möjlighet att ni kan ta en bild så man får se? Både jag och min sambo Lasse vore jätte tacksamma. Om du inte vill lägga den på bloggen så kanske du hade kunnat maila den? tinasj79@hotmail.com

Tack på förhand för eventuell hjälp :-)